شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

علم و فرهنگ

علم و فرهنگ

تبلیغات

باستانی ترین تئاترهای دنیا +عکس

 باستانی ترین تئاترهای دنیا 


 
تئاتر یکی از مهمترین مکان های نشر هنر در دنیا است که از سال های بسیار دور برای آن ارزش خاصی وجود داشته است. از همان سال های ابتدایی کشف این هنر،سالن های بزرگ نمایش مخصوص این کار ساخته شده اند.
 

از سال های ابتدایی زندگی بشر همیشه نقش بازی کردن برای فهماندن یک موضوع یا برقراری ارتباط بوده است که طی سال های متمادی به تئاتر و سینما تبدیل شده است.در روزهای اولیه شاید تنها سکوها برای نمایش وجود داشتند اما بعدها استادیوم و سالن های نمایش ساخته شد که این روزها قدمتشان شاید بیش از 1000 سال باشد. در دنیا تعدادی از این سالن های تئاتر بافی مانده است که هنوز هم در آنها نمایش اجرا می شود.


باستانی ترین تئاترهای دنیا +عکس

  



برچسب ها : ,,

نمایی شگفت انگیز از برج ایفل!

 نمایی شگفت انگیز از برج ایفل

 
این برج از زیر هم دیدنی است ؛ اینطور نیست عایا؟!
 
 
 



برچسب ها : ,,,,

تصویر متحرک: آخر دست فرموووووون...!

 آخر دست فرموووووون!!! 



برچسب ها : ,,,,,

فردی که همه اينترنت را پرينت می گیرد!

فردی که همه اينترنت را پرينت می گیرد!

 
كِنِت گلدسميت قصد دارد از كل مطالب اينترنت پرينت بگيرد و آن را به نمايش عموم بگذارد.
 
 يك نويسنده و متفكر آمريكايي به نام كِنِت گلدسميت قصد دارد از همه مطالب اينترنت پرينت بگيرد و آنها را زير يك سقف جمع كند. هدف اصلي او از اين كار، حمايت از اينترنت آزاد و دانلود رايگان براي همه است. 

او از عموم مردم دعوت كرده است كه بطور داوطلبانه او را در اين كار ياري كنند. گلدسميت سايتي را طراحي كرده است كه مردم در آن ثبت‌نام كنند و قسمت‌هاي دلخواه خود را براي پرينت انتخاب نمايند.


يك ساختمان در مكزيكوسيتي با مساحت 500 مترمربع و 6 متر ارتفاع ساخته شده است تا تمام اين پرينت‌ها در آن جمع شوند و در تاريخ 26 جولاي به نمايش گذاشته شوند.

گلدسميت در گفتگو با خبرنگاران گفت: "ميدانم كه انجام چنين كاري تقريبا غيرممكن است، اما مهم اين است كه چنين بحثي را مطرح كرده‌ام و مردم نيز مرا در اين راه ياري ميكنند".
 

  

 



برچسب ها : ,,

داستانک؛ مانع پيشرفت شما کیست؟

   داستانک؛ مانع پيشرفت شما کیست؟ 

 
 
 
وقتى کارمندان به اداره رسیدند ، اطلاعیه بزرگى را در تابلوى اعلانات دیدند که روى آن نوشته شده بود:
 

دیروز فردى که مانع پیشرفت شما در این اداره بود درگذشت. شما را به شرکت در مراسم تشییع جنازه که ساعت 10 در سالن اجتماعات برگزار مى‌شود دعوت مى‌کنیم!

در ابتدا ، همه از دریافت خبر مرگ یکى از همکارانشان ناراحت مى‌شدند اما پس از مدتى، کنجکاو مى‌شدند که بدانند کسى که مانع پیشرفت آن‌ها در اداره مى‌شده چه كسي بوده است!!؟

این کنجکاوى، تقریباً تمام کارمندان را...

ساعت10 به سالن اجتماعات کشاند. رفته رفته که جمعیت زیاد مى‌شد هیجان هم بالا مى‌رفت. همه پیش خود فکر مى‌کردند: این فرد چه کسى بود که مانع پیشرفت ما در اداره بود؟ به هر حال خوب شد که مرد ! و ...

  

 



برچسب ها : ,

اقدام عجیب عروسان تایلندی +عکس

 اقدام عجیب عروسان تایلندی

 

اقدام عجیب عروسان تایلندی +عکس

 
 
مردم تایلند معتقدند آب مظهر پاکی و روشنایی است و بدبختی و نکبت را از زندگی دور می کند. بر همین اساس، جشن های مختلفی در این کشور بر پایه آب برگزار می شود و در آغاز سال نو، مردم این کشور یکدیگر را خیس می کنند تا سالی پر برکت داشته باشند.
 
 
 
یکی از اتفاقات جالب در این کشور که نشان از توجه تایلندی ها به آب است، در مراسم ازدواج مردم این کشور اتفاق می افتد. عروس های تایلندی در ابتدای زندگی خود وارد آب می شوند تا وفاداري اش را به همسر خود نشان می دهد.مردم این کشور معتقدند با این کار، روح و جسم عروس شسشتو می شود و حتما این کار باید در رودخانه های دارای آب زلال انجام شود و استفاده از آب های راکد یا حوض دست ساز درست نیست.
 
اگرچه این اتفاق باعث از بین رفتن جلوه لباس عروس های تایلندی می شود اما اهمیت این اتفاق و تاکید مردم این کشور بر اجرای این رسم، باعث شده تا اکثر خانواده ها تن به چنین اقدامی بدهند و عروس با لباس خیس عازم خانه بخت شود.

اقدام عجیب عروسان تایلندی +عکس
 


برچسب ها : ,

عکس: این مِـه دیدنی، سیدنی را فلج کرد...!!

 این مِـه دیدنی، سیدنی را فلج کرد...!!


 
اوضاع سیدنی مدتی به همین شکل است که در عکس یک روزنامه وال‌استریت‌ژورنال آسیا می‌بینید.
 
 
 

مه سراسر شهر را فراگرفته است. ابر غلیظ برفراز شهر سیدنی فعالیت‌های روزمره ساکنان این شهر را مختل کرده است. پروازها و سفرهای دریایی در سیدنی لغو شده است. قدرت دید در سیدنی به حدی پایین آمده و کاهش یافته که پل بزرگ هاربور به چشم نمی‌آید. شهر بندری سیدنی یکی از شاهراه‌های ارتباطی استرالیا با دیگر کشورهای جهان است. لغو و تاخیر در سفرهای دریایی می‌تواند ضررهای زیادی متوجه این کشور کند.

عکس: این مِـه سیدنی را فلج کرد
 
 


برچسب ها : ,,,,,

ابتکار خوب است، اما به چه قیمتی! +عکس

 ابتکار خوب است، اما به چه قیمتی! 


 
علم و فرهنگ به نقل از روزگار نو : این روز ها هنرمندان و طراحان مد به دنبال راه های تازه ای برای جلب مشتزی و ارائه محصولات جدید خود هستند،اما این ابتکارات همیشه هم دلپذیر نیست.
 
 
 

دانشجویان طراحی لباس در دانشگاه هنر انگلیس در جشن فارغ التحصیلی خود دست به ابتکاری دردناک زده اند،آنها با قرار دادن حلقه های طلایی بزرگ در دهانشان به دنبال ایجاد راهی نوین برای ارائه لباس ها یان بودند.

 اما این کار نه تنها باعث آسیب دهان و لب های خودشان شد ،در نظر متخصصین و اساتید این دانشگاه اصلأ جالب توجه نبود.



برچسب ها : ,,

عظيم‌ترين كشتي باری جهان +عکس

 عظيم‌ترين كشتي باری جهان +عکس


 
عظیم‌ترین کشتی باری جهان در بندر هامبورگ پهلو گرفت. این کشتی باری که ساخت شرکت کشتیرانی CMA CGM در فرانسه است ۳۹۶ متر طول و ۵۴ متر عرض دارد و می تواند بیش از ۱۶ هزار کانتینر بار را در خود جای دهد.
 

شهرداری شهر هامبورگ در مراسمی ویژه بزرگ‌ترین کشتی باری جهان را "الکساندر فون هومبلد" نام‌گذاری کرد. الکساندر فون هومبلد (۱۷۶۹-۱۸۵۹) یکی از برجسته‌ترین دانشمندان علوم طبیعی در آلمان به شمار می‌آید.

 قرار است از کشتی باری "الکساندر فون هومبلد" در مسیر اروپا و آسیای شرقی برای جابجایی کانتینرها استفاده شود. از جمله بنادر ثابت محل توقف بزرگ‌ترین کشتی باری جهان بندر هامبورگ و بندر برمن عنوان شده‌اند.

 از این کشتی در کنار کشتی باری دیگری با نام "مارکوپولو" که ساخت شرکت کشتیرانیCMA CGM در فرانسه است، به عنوان عظیم‌ترین کشتی باری جهان یاد می‌شود.


عظيم‌ترين كشتي باری جهان +عکس

کشتی باری "الکساندر فون هومبلد" که آن هم ساخت شرکت کشتیرانی CMA CGM در فرانسه است ۳۹۶ متر طول و ۵۴ متر عرض دارد و می تواند بیش از ۱۶ هزار کانتینر باری را در خود جای دهد.

 

 



برچسب ها : ,

رصد یک موش صحرایی در مریخ! +عکس

  رصد یک موش صحرایی در مریخ!


 
علم و فرهنگ به نقل از جام نیوز : دوربین دکل کاوشگر کنجکاوی ناسا تصویر یک موش صحرایی نارنجی رنگ و گرد و خاک خورده را در بین سنگ های سطح سیاره سرخ شکار کرد.
 
 
 

دوربین دکل کاوشگر کنجکاوی ناسا تصویر یک موش صحرایی نارنجی رنگ و گرد و خاک خورده را در بین سنگ های سطح سیاره سرخ شکار کرد.

 این تصویر در روز 28 سپتامبر 2012 از منطقه راکنست گرفته شده جایی که کاوشگر ناسا، شن های آن را نمونه برداری و آزمایش کرده و دریافته بود که این منطقه پر است از مواد بازالتی.

 به تازگی سایت UFO Sightings Daily با نمایش دادن این تصویر، این موش صحرایی را در آن شناسایی کرده است.

 رنگ کمرنگ بالا و پایین پلک ها، مناطق بینی و گونه ها، گوش ها، پاهای جلویی و شکم این موجود در این تصویر قابل مشاهده است.

 این تصاویر مانند سنجابی است که در بین سنگ ها و سن های همرنگش گیر افتاده است.

 



برچسب ها : ,,,,,,

.